sâmbătă, 1 martie 2008

Noi ce facem cu banii?

Pentru cei care sunt sceptici in legatura cu subiectul, le recomand sa citeasca urmatoarele randuri. Aceasta este o intamplare reala, povestita de o prietena. Concluziile le trageti singuri....

“Acum cativa ani m-am angajat la o companie americana din domeniul investitiilor, si responsabilitatea mea era sa contactez potentiali clienti din scandinavia( suedia, danemarca, norvegia etc), germania, elvetia etc. Dupa cum stiti in aceste tari nivelul de trai este foarte ridicat, si oamenii o duc foarte bine. Printre potentialii clienti pe care trebuia sa-i contactez se gaseau si pensionari. La inceput eu ii lasam deoparte gandindu-ma ca acestia nu au bani nici sa treaca strada daramite sa mai si investeasca. Gandeam in felul acesta pentru ca stiam situatia pensionarilor nostri muritori de foame. Asta pana intr-o zi cand managerul a vazut ca la mine pe birou se formase un teanc cu date de contact ale acestor persoane, si astfel pentru cateva zile nu mi-a mai dat alte date de contact si trebuia sa contactez "pensionarii". Buuun...am inceput sa-i sun, si nu mica mi-a fost mirarea sa observ ca oamenii acestia au bani...foarte multi bani. Asa ca am fost curioasa sa aflu cum este posibil asa ceva.
Intr-adevar salariile lor sunt cu mult mai mari decat ale noastre dar si cheltuielile sunt cu mult mai mari. Intr-o zi am luat eu un batranel la intrebari( avea 83 de ani), l-am intrebat cu ce se ocupa, si mi-a spus ca este investitor. Vazand omul ca incerc sa-l descos, mi-a spus in felul urmator: 2 mari diferente dintre noi si ei reprezinta felul in care suntem educati si crescuti, adica:

1) Ei sunt invatati de mici sa faca tot posibilul sa-si indeplineasca visele, sunt incurajati sa fie intreprinzatori, invata de la cei mai buni cum sa faca bani, stiu foarte bine ca exista o diferenta intre a dori sa ai succes si a vrea sa ai succes.
La noi dupa cum bine stiti, ne invata de mici ca trebuie sa ascultam tot timpul ce zice seful, trebuie sa ne lasam si umiliti de catre el daca vrem sa ramanem in companie, lucram ore intregi peste program pentru nimic sau pentru niste bani de nimic. intr-un cuvant nu ne respectam.

2) Ei sunt invatati din adolescenta cum sa economiseasca banii, cum sa-i inmulteasca si cum sa aiba un trai confortabil...nu de lux...ci un trai decent confortabil. Mi-a spus ca exista 2 posibilitati de a face bani: 1-lucrezi pentru ei, si a-2-a posibilitate este de a-ti pune banii sa lucreze pentru tine(pentru ca banii sunt cel mai bun angajat, nu cere concediu, nu se imbolnaveste, nu te injura pe la spate, si asta atata timp cat ii investesti intr-un loc bun). Trebuie sa avem grija din prezent de viitorul nostru.
Pe noi ce ne invata...nicidecum nu ne invata sa economisim, sa investim...ci ne invata cum sa-i cheltuim pe cat mai multe prostii. Cati dintre noi nu ne-am luat salariul si in 2 saptamani nu mai aveam nici un leu? Ce-am facut cu banii?...i-am cheltuit...si de multe ori nici nu stim pe ce.”
Santa Cosmina


Acum ce credeti, de ce traiesc cei din tarile dezvoltate mai bine ca noi?

Niciun comentariu: